Het lokaal bestuur lanceerde onlangs het nieuwe platform Eaglebe Evenementen waarmee het nu voluit de kaart trekt van administratieve vereenvoudiging en digitalisering. Een toelating voor een evenement komt er niet zomaar, heel wat diensten van het lokaal bestuur komen met zon aanvraag in aanraking. Daarnaast is een grondige veiligheidsanalyse noodzakelijk en komt er vaak wetgeving bij kijken. Met het platform Eaglebe Evenementen gebeuren die stappen nu digitaal: het levert een enorme tijdswinst op waardoor we een toelating sneller kunnen afleveren. Op die manier hoopt het stadsbestuur enerzijds om nieuwe eventpartners aan te trekken, anderzijds om een organisator snel te kunnen informeren over welke voorwaarden er zijn en transparant te communiceren of een event al dan niet kan plaatsvinden op grondgebied Blankenberge.
Nog meer voordeel voor een organisator die jaarlijks een terugkerend event organiseert in Blankenberge. Hij of zij kan de gegevens van het voorgaande jaar gewoon hernemen en updaten met de gegevens van het nieuwe aanvraagjaar. Ook daar zit een administratieve vereenvoudiging.
Tot slot kan de aanvrager te allen tijde de status van het dossier raadplegen: van aanvraag tot goedkeuring. Op die manier communiceert het bestuur efficiënt en transparant met de aanvrager.
Het nieuwe evenementenloket Eaglebe Evenementen vind je via de webpagina van de dienst Evenementen. Na het aanmaken van een nieuw account en wachtwoord kan je er onmiddellijk mee aan de slag.