
Zoals de neoklassieke beeldende kunstenaars teruggrepen naar de klassieke oudheid, grasduinden musici van de 20e-eeuwse muziek in manuscripten van de grote barokke en klassieke meesters, op zoek naar helderheid, evenwicht en uitgepuurde vormen. Op hun beurt nemen de Israëlische luitist en mandolinespeler Alon Sariel en kamermuziekensemble Oxalys de barok- en renaissancemuziek onder handen. Originele werken uit de barok worden geconfronteerd met moderne composities, met als resultaat adembenemende muziek voor 21e-eeuwse oren.
In zijn concertprogramma's biedt Alon Sariel het publiek een grote verscheidenheid aan muzikale ervaringen via luit, barokgitaar, oed en andere tokkelinstrumenten. De mandoline, die al eeuwen meegaat en zijn plaats heeft gevonden in de meest uiteenlopende stijlen en culturen, neemt een speciale plaats in zijn hart in.
PROGRAMMA
Unico Wilhelm van Wassenaer - Concerto Armonico nr. 2
Domenico Gallo - Trio sonate nr. 1 & nr. 2
Igor Stravinsky - Pulcinella suite (arr. K. Hofman)
Johann Sebastian Bach - Prelude uit Partita nr. 3
Eugène Ysaÿe - Obsession uit Sonate nr. 2
Antonio Vivaldi - La Stravaganza, Op.4, Concerto nr. 6 (arr. S. Franko)
Ottorino Respighi - Acient Lute Airs en Dances, Suite nr. 3
Praktische informatie
Wanneer
- vr 2 februari 2024 van 20 tot 22 uur