Lokaal bestuur lanceert nieuw meldingsplatform RSS

Een losse stoeptegel? Een beschadigde zitbank? Een dood dier gespot op het openbaar domein? Het lokaal bestuur lanceerde een nieuw meldingsplatform. Het wordt niet alleen gemakkelijker om een melding te maken, maar de indiener kan de status van de klacht ook opvolgen.

In het kader van klantvriendelijkheid en klantgerichtheid lanceerde het lokaal bestuur een nieuw platform om meldingen, klachten of suggesties in te dienen. Dat kan op een laagdrempelige manier. Het voordeel van dit nieuw platform is dat de melding onmiddellijk bij de juiste stadsdienst of externe instantie terechtkomt. Op die manier houden onze diensten de vinger aan de pols en kunnen we gericht, efficiënt en sneller werken aan een nette, kwaliteitsvolle en veilige stad voor iedereen. Een ander voordeel is dat de burger de status van zijn melding kan opvolgen en niet langer in het ongewisse blijft of een klacht al dan niet werd behandeld.

Melding maken

Surf naar www.blankenberge.be/meldingen-klachten.

Log je in op het Burgerportaal via itsme of via jouw eID en kaartlezer? Dan kan je een melding maken binnen een van de thema’s. Het grote voordeel van deze methode is dat jouw melding onmiddellijk bij de juiste dienst terechtkomt én je kan de status van jouw melding of klacht opvolgen.

Je kan er ook voor kiezen om een melding te maken zonder in te loggen op het Burgerportaal. Vul jouw gegevens in en maak een melding. Het nadeel van deze methode is dat je de status van jouw melding niet kan opvolgen. Jouw melding wordt wel met de nodige aandacht behandeld.

Mensen die moeilijk een melding kunnen maken op dit online platform, kunnen nog altijd telefonisch contact opnemen met het onthaal van het stadhuis via T 050 636 400.

Gepubliceerd op dinsdag 24 september 2024 11.03 u.